tot de 17e januari

Inmiddels zijn we zo.n anderhalve week onderweg en het lijkt al tijdloos lang!
Nadat we Gandia onze problemen met de kachel eindelijk hadden opgelost (het was de drukregelaar van de gasfles!) zijn we doorgereden naar een plek meer zuidelijk en iets meer land inwaarts. Aan deze kust is het gewoon te vol en te ongezellig. Op de (oude) landkaart zagen we dat we ooit een plek hadden aangetekend op de kaart waar het goed toeven was. Iets boven Murcia bij het dorp Lorqui. Onderweg hadden we de eerste REGEN. Maar tegen de tijd dat we bij Lorqui aankwamen was het alweer strakblauw. En ja hoor, we herkenden de plek want op Maandag is het daar markt en het was Maandag. We konden er wel doorheen om bij de camperplek te komen. Een parkje en een rivierdijk waar je heerlijk kunt wandelen of fietsten. EN… een kroegje.Daar zijn we eerst maar eens een lekker kopje espresso gaan drinken en ontdekten dat je er ook kon eten. Wij zijn er ‘s avonds natuurlijk gaan eten. Zo’n suffig smoezelig tentje met vieze huiswijn maar de meest vurrukuluke hamburger met frietjes!! We kregen contact met een paar “inboorlingen” en uiteindelijk hebben we vreeselijk veel plezier gehad daar. Met handen en voeten communiceren hééft wel wat. Een man(netje) bood me een sigaret aan en toen ik opstond om mee naar buiten te gaan deinsde hij achteruit in stomme verbazing over mijn lengte! HAHAHA. Op de foto moest en zou ik met hem. Lachen hoor.
Aangezien het weer prachtig is en de plek lekker blijven we hier tot morgen.
(Donderdag de 18e) . Dan gaan we weer wat meer zuid-west. Afhankelijk van het weer natuurlijk! We worden al aardig bruin en genieten van de rust, de zon, en de luisterboeken.

tot 12 januari

We zijn via de hoogvlakte naar Zaragoza gereden door de SNEEUW. De weg was natuurlijk al sneeuwvrij maar het hele landschap was bedekt onder 20 cm sneeuw. Prachtig. We wilden in Zaragoza de stad op de fiets gaan bekijken. Maar…. we vonden echt geen plek om de camper te parkeren. De camperplek was vol en uiteindelijk vonden we een plek ergens bij een zwembad ver buiten het centrum. Toen hadden we geen zin meer om de fietsen uit te pakken en zijn we maar op die plek gebleven. We hebben nog steeds geen verwarming als we niet op stroom staan dus de nacht was KOUD. Vorst aan de grond! De honden hadden hun jassen aan en wij dubbele dekens op ons bed. Tineke vond een Hymer garage ergens onder Valencia. Gebeld en we konden Vrijdag komen. Van Zaragoza naar Valencia is zo,n 4 uur rijden. Het was prachtig weer zolang je binnen bleef. Er was geen sneeuw meer maar wat waait daar op die hoogvlakte een ijzige koude wind!
Onder Valencia hadden we een camperplek die prima was maar wel hutje mutje vol. Nou ja, wat maakt het uit voor een nacht. De volgende dag (Vrijdag de 12e) was de hemel strak blauw. Wij hadden die afspraak bij de garage in Candia. Was maar 15 minuten rijden maar….. we konden het niet vinden. Een paar aardige mannen brachten uitkomst en reden ons voor naar de garage. Hoera, soms is het handig “afhankelijke oude vrouwtjes” te spelen. Terwijl ze daar twee nieuwe accu’s installeerden zaten wij in de zon met een kop koffie en een boek! Om 12 uur waren ze klaar en zijn we snel terug gereden naar de camperplek waar we vandaan kwamen omdat we met dit mooie weer niet in de auto wilden zitten. Hup, tafel en stoelen naar buiten en in de zon lunchen en de hele middag verder in de zon gezeten!! Heerlijk. Morgen gaan we een mooiere plek zoeken.
De weersverwachting is; morgen een beetje bewolkt maar daarna weer stralend!!
Lekker plekkie zoeken dus.

09 Januari Biaritz

We zitten inmiddels aan het strand in Biaritz.
Afgelopen Zaterdag zijn we vertrokken en omdat het aldoor miezerig weer was zijn we flink door gereden. Onderweg bleek dat er iets niet in orde was met de elektriciteit! Toen we ergens (zonder stroom) stonden wilde Tineke checken hoe vol de accu’s waren en FLOEP, alles uit en we zaten in het donker. Zak-lamp erbij en eens even rustig nadenken………
Het agregaat aangesloten en ja hoor, 220 volt deed het wel. Probleem zit hem dus in de 12 volt voorziening. Accu’s leeg (lees; kapot)? Kortsluiting?
Tineke zocht op internet een Hymer garage bij Souston. Maandag gesloten! Dan maar naar de camperplaats in Souston en op stroom. Dinsdag ochtend eerst maar eens naar LeClerc. Veel wijn en de heerlijkste kazen en paté’s gekocht. Yammie!
Daarna naar de Hymer garage maar ze konden niets doen. Doorgestuurd naar een Accu bedrijf om de accu’s door te laten meten. Ook hier konden ze ons op zo korte termijn niet helpen. Nou, dan rijden we maar door en zien we in Spanje wel. Het lastige is dat we nu niet “wild” kunnen staan. Maar ja…. Tineke heeft een handige app om camper plaatsen op te zoeken en zo kwamen we dus in Biaritz. Prima plek mét stroom. Morgen rijden we verder want op de weer-voorspellingen zagen we dat het noodweer wordt in noord Spanje! Daar willen we dus morgen VOOR dat noodweer doorheen zijn richting Zaragoza. Spannend allemaal. Het gaat goed met ons. Gisteren hadden we mooi weer en vanochtend ook nog maar we verlangen naar MEER ZON en warmte. Gaan we vinden!!.