Barcelona en 23 Maart thuis

Barcelona!!
Ja, dat was natuurlijk een heel leuk extraatje! We vonden een bewaakte parkeerplaats waar ook campers mochten staan. Dit was redelijk dicht bij de Piaza Espania. Voor de honden was het wel twee dagen afzien want veel plek om te wandelen was er niet. Maar ja. Bovendien zaten ze natuurlijk van 10 tot 5 alleen in de camper. Wel mooi in de schaduw hoor. Wij gingen met de metro (10 minuten lopen) naar de stad. We hebben alleen maar de beroemde gebouwen van Gaudi bekeken en in het “beroemde” restaurant “de 4 katten” gegeten.
Deze twee dagen was het weer bewolkt en zelfs soms een spatje regen. Prima voor de stad dus! Maar daarna kwam het mooie weer weer terug. Dus….. toch via Andorra over de Pyreneeën! Een wens van jaren ging in vervulling. En wat was de rit mooi! Bergen, sneeuw en een stralend blauwe hemel. Ergens op de top hebben we nog uren in de zon “wintersport” gespeeld. Bovendien was er veel te zien want de wereld kampioenschappen voor skiën werd er gehouden. De dag erna zijn we in Foix in zo’n groot Thermaal bad gegaan. Lekker hoor.
Aangezien het weer hartstikke lekker was zijn we heel kalmpjes via de geweldigste Franse dorpjes naar het noorden gereden. Uiteindelijk zijn we nog bij “vriend” Rob op bezoek geweest en Zaterdag de 23e om half 6 ‘s avonds waren we thuis.
Ook weer lekker hoor. lekker kunnen LOPEN in huis. De luxe van een wc die je door kunt spoelen en zo voort. hahaha
Morgen opruimen en dan “back to normal” !!
We hebben bijna 8000 km gereden zonder een schrammetje op te lopen. Toch knap voor twee oudjes, nietwaar?

10 Maart

Ik heb immers verteld dat we op onze laatste stopplek onweer hadden. Nou, dat was maar kort en niet eens zoveel regen.Later op de avond was de lucht alweer rood met de ondergaande zon. We zijn de volgende morgen redelijk op tijd vertrokken want we wilden VOGELS zien. Nu bij een meer. In ieder geval hebben we een paar gieren en roofvogels gezien en natuurlijk wat vreemde eendjes op het water. Maar mooi dat het daar was!! Heerlijk ergens een tijdje in de zon gezeten en uiteindelijk (via de APP van Tineke) een camper plek gevonden in de binnenlanden. Daar was het zo heerlijk rustig dat we de volgende dag gewoon zijn blijven staan. We hebben besloten om niet via Andorra te reizen (Tineke is bang dat er sneeuw ligt in de bergen) maar Barcelona te bezoeken. Maar niet in het weekend. Dus…. zitten we nu in BOT op een goeie camping. Ongeveer 200 km ten zuiden van Barcelona. De tour vanuit de laatste plek in de buurt van de Ebro naar hier was weer fenomenaal mooi. We zijn via Lleida gereden. Dit is de hoek van de amandelbomen en die bloeien nu volop. Ook hebben we hier veel melkvee gezien.
Wassen en douchen en dan Maandag naar Barcelona. Tineke heeft al kaartjes besteld voor de mooiste gebouwen van Gaudi; Casa Mmila en Sacrada Familia.
Dat wordt smullen!! We blijven er van 11 tot 14 Maart en gaan dan langs die kust omhoog naar Frankrijk en naar huis. We zijn ongeveer de 23 ste thuis.

tot 6 Maart

Inmiddels is het dus alweer 6 maart! Waar blijft de tijd.
We zijn een week geleden bij vrienden van Tineke op bezoek geweest in de buurt van Torreviejo, Heel gezellig, leuke mensen. ’s Avonds zijn we (nota bene) bij een chinees gaan eten. Veel en goedkoop, hahaha.
Daarna zijn we naar een stuwmeer gereden in de buurt en hebben daar een middag en een nachtje gestaan. Het weer is nog steeds prachtig dus we willen niet te lang in de auto zitten. We hebben besloten om door de binnenlanden richting Zarragoza te rijden. Iedere dag een stukje. Het was prachtig! Woest landschap met de prachtigste rots partijen in vele kleuren. Tineke vond op haar app telkens een mooi camperplekje om te staan. Een keer bij een rivier. Om er te komen moesten we een smal weggetje nogal steil naar beneden. En maar hopen dat er geen tegenligger zou komen. Prachtige snelstromende rivier van waaruit ze ingenieuze bevloeiings-systemen hadden gemaakt voor de volkstuintjes die langs de rivier lagen. Goed te zien dat en vorig jaar een fikse overstroming had plaatsgevonden. Zand en hout lag overal!
Vervolgens zijn we door de “steppen” van Spanje gereden. Het is een bekend vogel gebied aan de zuidkant van de Ebro. Trappen enzo. Op de kaart was een meertje te zien maar dat bleek droog te staan toen we het eindelijk gevonden hadden. Het witte zand bleek zout te zijn! Daar zijn we een paar uur blijven staan om van het uitzicht en de zon te genieten. Veel rond gereden maar… wij hebben deze keer “geen veer” gezien. In een of ander dorpje hebben we de ruïnes bezocht van een stadje dat totaal kapot geschoten was in de burger oorlog. In een ander dorpje zijn we op zoek gegaan naar overblijfselen uit de Romeinse tijd. Er zou een mozaïk vloer te bewonderen zijn. Al zoekende (te voet) kwamen we een man tegen die ons de weg zou wijzen maar we moesten eerst mee naar zijn huis. Trots liet hij zijn huis zien; “helemaal zelf gebouwd”. Aandoenlijk hoor. Hij was timmerman geweest- inmiddels 80 jaar en alleen. Hij had een “paleisje” gebouwd. Daarna vertelde hij dat de mozaïk vloer onder een laag modder lag vanwege die overstroming vorig jaar. Wel zagen we daar wel 100 gieren in de lucht! Daarna zijn we maar weer naar de camper gegaan en verder gereden.
In een ander dorpje hebben we een Romeinse dam bewonderd. Dat ze zoiets toen al konden bouwen! Fantastisch . Een riviertje afgedamd en een overloop gemaakt zodat er een (water)molen kon werken op waterkracht. Ingewikkeld maar o zo knap. En eindeloos door de steppen gereden.
Vervolgens zijn we weer door de steppen gaan rijden maar nu aan de noordzijde van de Ebro. Prachtige route maar geen veer gezien. Haha. We zijn verwent! Anders lukt het altijd maar nu ff niet. In een plaatsje op een camperplek gaan staan en….. ONWEER! REGEN!! Eigenlijk onze eerste regen hier. Nou, de boeren zullen er wel blij mee zijn en morgen schijnt de zon weer. Gaan we weer verder.